Tahinli kek...


 
Malzemeler
 3 yumurta(oda sıcaklığında)
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı yoğurt(oda sıcaklığında)
Yarım su bardağı tahin
Yarım su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
1,5 çay kaşığı karbonat
2,5 su bardağı un

Üzeri için
Yarım su bardağı tahin
3-4 çorba kaşığı kahverengi toz şeker(beyaz şeker de olur)

Yapılışı
Fırınınızı 175 C ye(turbo fansız) ayarlayın.
Kalıbınızı yağlayın ve hafif un serperek fazlasını silkeleyin.
Şeker ve yumurtayı açık renk köpük oluncaya kadar çırpın.
Sırasıyla yağı, yoğurdu ve tahini ekleyerek çırpmaya devam edin.
Elenmiş unu ve karbonatı ilave ederek karışana kadar çırpın ve mikseri bir kenara bırakın.
Cevizleri ekleyin ve spatula veya kaşık yardımıyla hamuru alttan yukarı doğru katlayarak karıştırın.
Yağlanmış kalıba dökün ve 175 C de 25-30 dk pişirin.
(benim yaptığım gibi küçük kalıplarda yapmak isterseniz 13-15 dk. yeterli olacaktır)
Fırından çıkarmadan önce kürdanla kontrol edin.
Soğuduktan sonra yarım bardak tahini kaşıkla kekin üzerine gezdirin
 ve daha sonra şeker serperek servis yapın.

Afiyet olsun...;)

Şurda "en kısa sürede yayınlamayı düşünüyorum" dediğim
 ve çoğunlukla Angel kek kalıbında yaptığım bu nefis keki  Donut kalıbında denedim bu kez...
biraz uğraştırsalar da beni değdiler sanki...
Hangi kalıp olursa olsun  mutlaka denemenizi tavsiye edeceğim bir tariftir bu...
özellikle bir fincan kahvenin yanında size herşeyi unutturur...

 ve sanırım bugün tam zamanı...:(



 

7 yorum:

  1. tahinin hastasıyım......
    senin yaptıkların da beni benden aldı,eline sağlık,not defterime düştüm,yapacağım
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle katılıyorum Havvacım, bambaşka bişey bu tahin... ödüm koptu fotoğraf çekimine kek kalmayacak diye...
      " biri beni durdursunnn" diye bağırasım geldi bi ara, ama ağzım doluydu yapamadım...:)

      güzel yorumun için çok ama çok teşekkür ediyorum tatlım benim...:)

      Sil
  2. Merhaba canım ,benim çocukluk arkadaşım..ellerine emeğine sağlık tariflerinin hepsi birer harika ,yanında olabilsemde tadabilsem😋😋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Özgülcüğümmm, güzel arkadaşım benimmmm...
      küçükken herşeyi paylaşırdık biz seninle, sanmaki aradan geçen yıllar bişeyleri değiştirdi...
      yaptıklarımı çok büyük bir keyifle paylaşmaya hazırım ben hala, sen yeter ki gel..;)

      seni sımsıkı kucaklıyor ve kocaman öpüyorum canım benim ve tabi yakışıklı oğullarını da...

      Sil
  3. mrb azra bloğunu yeni keşvettim ve çok sevdim .Tariflerini de denemeye başladım şimdiden teşekkür ederim.Ben de bloğuma beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mineciğim asıl geldiğin için ben sana teşekkür ederim,
      hoşgeldin, güzellikler getirdin...;)

      hem güzel yorumun hem de beğenilerin çok mutlu etti beni...
      kucak dolusu sevgiler sana...

      Sil