Fındık drajeli portakallı kurabiye...



 
FINDIK DRAJELİ PORTAKALLI KURABİYE
 
Malzemeler
125 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
Yarım su bardağı toz şeker
1 yumurta (oda sıcaklığında)
1 çay bardağı sıvıyağ
3 yemek kaşığı portakal suyu
 1 portakalın ince rendelenmiş kabuğu
1 su bardağı nişasta
2 su bardağı un
1 paket karbonat

Bir fiske tuz
  35-40 adet fındıklı draje
 
Yapılışı
İki adet fırın tepsisine yağlı kağıt serin.
Fırını 165 dereceye ayarlayarak ön ısıtma yapın.
Tereyağını ve şekeri çırpın.
 Yumurtayı, portakal suyunu, portakal kabuğunu ve sıvıyağı ekleyerek
 ve düşük devirde çırpmaya devam edin.

Elenmiş unu, nişastayı ve karbonatı karışıma iki seferde ilave ederek hamuru yoğurun.
Cevizden küçük parçalar kopararak içersine fındıklı drajeleri koyun ve yuvarlayın.
5'er cm aralıklarla tepsiye yerleştirin.
Üzerlerinin fazla kızarmamasına dikkat ederek 165 C de 15-20 dk pişirin.
 
Afiyet Olsun...;)
 
Dilerseniz bu kıyır kıyır kurabiyeleri soğuduktan sonra pudra şekerine bulayabilirsiniz.
Bunu yapacaksanız, kurabiyenin içersine koyduğunuz şeker miktarını eksiltmeyi unutmayın...
 
Huzur dolu bir hafta diliyorum, hem kendim hem de sizler için...
 
Sevgiler...;)
 
 
 
  

6 yorum:

  1. Fotoğrafların uçsuz-bucaksız yere götürüyor beni. Gerisinde ki karalıktan mı bilmiyorum ama, çok etkilediği kesin. Çoğu zaman yorum yazamıyor muşum, onu farkettim.

    Çok güzel görünüyorlar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraflarda kullanılan siyah arka plan;
      içinde bilinmezlikleri barındırdığı için mi, yoksa fotoğrafa daha çok derinlik kattığı için mi bilemiyorum beni de çok etkiliyor sevgili Ersin...
      Senin de beğendiğine sevindim...;)

      Sil
  2. Merhabalar blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım. Banada beklerim. Sevgilerle...

    www.beautybygizzy.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum sevgili Gizem, hem uğradığın hem de takibe aldığın için...;)

      Sevgiler çokça...

      Sil
  3. Yine nefis bir kurabiye,fotograflari ise harika!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve yine güzel kadının güzel beğenileri...;)
      Çok teşekkürler Serpilcim...

      Sil