Bergamut reçelli limonlu kek...




BERGAMUT REÇELLİ LİMONLU KEK

Malzemeler
2 su bardağı un
1 çay kaşığı kabartma tozu(ben karbonat kullandım)
1/4 çay kaşığı tuz
3 yemek kaşığı haşhaş tohumu
125 gr tereyağ(oda sıcaklığında)
1 su bardağı şeker
Yarım su bardağı krema
2 adet limon kabuğu rendesi
4 yumurta(oda sıcaklığında)
1/4 su bardağı zeytinyağı
2 çorba kaşığı limon suyu
1 adet vanilya çubuğu veya 1 paket vanilya
 
Üzeri için
Bergamut reçeli veya dilediğiniz her hangi bir reçel türü.
 
Yapılışı
Fırını 180 C ye ayarlayark ön ısıtma yapın.
Kek kalıbını yağlayarak hafifçe un serpin ve fazlasını silkeleyin
Tereyağ, şeker, krema ve limon kabuklarını kabarık bir yapı oluşana dek çırpın.
Yumurtaları teker teker ekleyerek çırpmaya devam edin.
(Her bir yumurtanın iyice karıştığına emin olduktan sonra diğerini ekleyin)
Zeytinyağı, vanilya ve limon suyunu ekleyin.
Elenmiş un, kabartma tozu ve tuzu ilave ederek bir spatula veya kaşık yardımıyla
hamuru fazla hırpalamadan karıştırın.
Yağlanmış kek kalıbına dökün ve 180 C de
 büyük bir kalıp kullanacaksanız 35-40 dk,
 küçük kalıp kullanacaksanız 15-20 dk pişirin.
Fırından çıkarmadan kürdanla pişip pişmediğini kontrol edin.
Fırından ve kalıptan çıkardıktan yaklaşık 5 dk sonra üzerine reçelin suyundan sürerek soğumaya bırakın.
Reçelin meyveleri ile süsleyerek servis yapın.
 
Afiyet Olsun...;) 


 Tarifi Cafe Fernando'ya ait olan bu kek uzun zamandır "yapılacaklar" listemde bekliyordu.
Siz bekletmeyin ve bu haftasonu,
yanında sıcacık bir fincan bergamutlu çayla kendinize nefis bir ziyafet çekin...;)
 
Sevgiler...
 

9 yorum:

  1. Yine döktürmüşsünüz sunumunuza bayıldım ders verseniz ilk oğrenciniz olabilirim :) sizden ögrenecegim çok sey var benim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin birbirimizden öğreneceği bişeyler mutlaka vardır Çisemcim, kaldı ki bende öyle ekstradan bişey yok, güzel bi tarif bulup uygulamaya çalışıyorum işte herkes gibi...
      Beğendinse, senin gönlünün güzelliğindendir...;)

      Öpüyorum seni kocaman...;)

      Sil
  2. Bergamutun mis kokusu buralara kadar geldi,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma Nurşencim, nasıl bir meyvedir, nasıl bir aromadır bu?İnsanın ayaklarını yerden kesiyor adeta...
      Yorumun için çok çok teşekkürler canım ,Öperim çokça...;))

      Sil
  3. Azracım çok güzel görünüyorum..Senin fotoğraflarını çok beğeniyorum..Uzat elini ye beni diyor...Tatlılarda haşhaşı çok severim..mutlaka deneyeceğim..Ellerine sağlık canımcım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gülizcim...
      Fotoğrafların değil, senin bakışının güzelliğidir o...;)
      Sevgiler kocamannn....

      Sil
  4. Azracım bayılırım reçeline de çayına da az biraz kokusu burnuma değmedi diil ;) haşhaşı da çok severim ikisini bi düşündüm ve karar verdim evettt denemeliyim...öperim kii :*

    YanıtlaSil
  5. merhabalar...gezindim keyifle:))))))
    ama bu minik limonlu keklerde takildim kaldim...
    cayimin yanina alabilirmiyim,,,,bittilermi?

    YanıtlaSil
  6. Ah tabi ne demek... bitmesi mühim değil, taze taze yaparım ben size...
    buralara kadar gelmişsiniz, gezip yorulmuşsunuz, bir de harika bir yorum bırakmışsınız...
    En kocaman dilimi haketmişsiniz siz bence...;)))

    YanıtlaSil