Kahve çekirdeği kurabiye...


 


  Malzemeler 
125 gr tereyağ(oda sıcaklığında)
1 Yumurta(oda sıcaklığında)
1 su bardağı pudra şekeri
Yarım su bardağı nişasta
2 silme yemek kaşığı granül kahve(ben Nescafe Gold kullandım)
2 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Bir fiske tuz
2 - 2,5 su bardağı un
 
Yapılışı
Fırını 175 C ye ayarlayarak ön ısıtma yapın.
Kahveyi bir yemek kaşığı suda eritin.
Tereyağ ve pudraşekerini çırpın.
Yumurtayı ve kahveyi ilave edin.
Un, nişasta, tuz, kabartma tozu, kakao ve vanilyayı ekleyerek hamuru yoğurun.
Cevizden daha küçük parçalar alarak elinizle oval şekli verdikten sonra tepsiye dizin.
Her birinin tam ortasına kürdanla bastırarak kahve çekirdeği şekli verin.
175 C de 8-10 dk pişirin.
 
Afiyet Olsun...;)
 
Siz de "Kahve" deyince kendinizden geçenlerdenseniz
bu sevimli kurabiyeleri mutlaka denemelisiniz.
 
Yalnız ben kıyır kıyır kurabiyeleri daha çok sevdiğimden,
 bir dahaki sefere  nişasta miktarını biraz artırarak,
granül kahve yerine Türk Kahvesi kullanmayı düşünüyorum.
Sonrasında duygularımı paylaşırım sizlerle...;)
 
Missss gibi kahve kokulu bir hafta diliyorum herkese.
 
Sevgiler...;)
 
 
 

9 yorum:

  1. Süper yok böyle bir kompozisyon.Sanırım Türkçe öğretmeni olmamdan taktım ben bu kelimeye..Ellerinize sağlık çok başarılı hem kareler hem kurabiye..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kompozisyon için benim ufak yakışıklıdan biraz yardım aldığımı itiraf etmeliyim Gülcüm...:))

      "Anneciğim aslında şunu şöyle yapsan daha güzel olmaz mı, bence bu konuda kendini biraz daha geliştirmelisin, bak bunu da böyle koy hıh tamam oldu şimdi" diyerek yaklaşık üç saatlik bir çalışma sonucunda ortaya çıkanlar bunlar oldu..;)
      Yorgunluktan ağlamama ramak kalmıştı ki uykusu geldi...:(

      Beğenmene çok sevindim Gül'cüm, eminim o da sevinecektir...;)
      Samimi ve içten yorumların için de çoookk ama çook teşekkür ediyorum...
      ve sana kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum...;)

      Sil
  2. Çok hoş görünüyor. Bir kere yapıp denedim ve kokusu da harika.

    Sevgiler.

    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerine sağlık Yağmurcum, aslında biraz uğraştırsa da değdiğini görmek güzel di mi ..;)
      Teşekkür ediyorum güzel yorumun için...
      Çok çok sevgiler...;)

      Sil
  3. Evet, ben kahve ve kahveli lezzetler delisiyim, bu tam benlik olmuş, harika, eller,ne sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman hiç zaman kaybetme Elifcim...;)
      Yanına da şöyle bir fincan kahveyle, abartmış olmayız di mi... :))

      Sil
  4. Bende bir kahve delisi olarak dan yapılacaklar listesine alındı..Ellerine sağlık azracım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde bu "zaman kaybetmeme" olayı senin için de geçerli Gülizcim...
      Umarım tadını da beğenirsin...;)

      Sevgiler kucak dolusu...;)

      Sil
  5. Minik minik ne kadar da güzeller.
    Rengi de çok güzel görünüyor.
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil